Třídveřový dvoumístný hatchback, motor vpředu a pohon předních kol. Do vozu je montován dvoulitrový čtyřdobý řadový vodou chlazený 4 válec uložený napříč se 16ti ventily. Motor používá rozvod DOHC i-VTEC a elektronicky řízené vstřikování paliva PGM-FI. Motor má výkon 201 koní.

Design

Silueta nového modelu připomíná současný pětidveřový Civic. Individuálních vlastností nebylo dosaženo radikální změnou linie, ale spíše sérií unikátních detailů. Ostřeji zkosená zadní boční okna zvýrazňují záď ve stylu kupé. Zkosený tvar zadních bočních oken také přispívá k dynamičtějšímu vzhledu. Dynamický vzhled obou sportovních vozů posilují výrazné boky, znatelně širší rozchod kol a rozměrné 18-palcové pneumatiky. Upraven byl také tvar dveří, zadních bočních panelů a předního i zadního nárazníku.

Na důkaz svých schopností se verze Type R vyznačuje ještě výraznějším vzhledem. O 15 mm snížená světlá výška, standardní sedmipaprsková 18-palcová kola z lehkých slitin a nízko umístěný přední spoiler s voštinovou mřížkou jsou jasným důkazem toho, že před vámi stojí opravdový sportovní vůz Honda. Voštinová mřížka s červeným logem „H“ nahrazuje středový prosklený panel známý z verze Type S a z pětidveřového modelu. Modely s nejvyšší výbavou jsou vybaveny velkými trojúhelníkovými mlhovými světlomety, které jsou zrcadlovým odrazem velkých koncovek výfuku na zádi. Loga Type R jsou dále umístěna na předních brzdových třmenech a na nerezových lištách prahů dveří.

Interiér

Interiér modelu Civic Type R v sobě spojuje prvky z motoristického sportu a z vysoce kvalitních sportovních automobilů, čímž je zajištěna přiměřená úroveň komfortu. Výrazné opěry čalouněné materiálem Alcantara sešívaným červenými švy poskytují řidiči i spolujezdci dobré boční vedení i ergonomicky dokonalou pozici k sezení. Čalounění sedáků, opěradel a zadních sedadel červenou tkaninou vytváří zajímavý vizuální kontrast. Přístroje v palubní desce jsou červeně podsvětlené a doplněné panely vyrobenými z leštěného hliníku. Volant je potažen perforovanou kůží s červenými švy. Hlavice řadicí páky vyrobená z hliníku představuje výraznou dominantu černé kožené manžety, která je rovněž sešívána červenými švy. K ještě vyšší exkluzivitě přispívá destička s vyraženým unikátním sériovým číslem vozu Civic Type R.