







Podvozek a aktivní bezpečnost
Tlumiče, pružiny a ložiska byly vyvinuty speciálně pro Type R a celý podvozek byl pro lepší stabilitu v zatáčkách snížen o 15 mm.
Honda Civic již nyní nabízí jednu z nejpevnějších karosérií v C-segmentu. Verze Type R však byla vybavena dodatečnými výztuhami – příčníky pod podlahou upevněnými napříč k úchytům zavěšení zadních kol a spodním příčníkem na přední straně motorového prostoru, které vytvářejí ještě tužší platformu, díky které může systém zavěšení kol naplno využít svůj potenciál.
Tužší řízení se strmějším převodem a tužší úchyty převodovky řízení jsou zárukou přesné odezvy na pohyby volantu.
Honda Civic Type R je standardně vybaven sedmipaprskovými 18-palcovými koly s pneumatikami o rozměru 225/40 R 18. Díky tomu Type R nabízí v porovnání se svým předchůdcem mnohem předvídatelnější jízdní vlastnosti. Upravené nastavení tlumičů a pružin zajišťuje vyšší komfort jízdy, který odráží celkovou propracovanost nového vozu.
Všechny modely jsou vybaveny protiblokovacím systémem ABS a elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD). U zadní nápravy byla použita strategie selektivního omezeného brzdění, které pomáhá zachovat směrovou stabilitu při jízdě na kluzkých vozovkách. Další intervenci zajišťuje standardně montovaný brzdový asistent, který podle způsobu sešlápnutí brzdového pedálu rozpozná nouzové brzdění a zvýší brzdnou sílu na maximum, čímž je zajištěna optimálně krátká brzdná dráha. Přední brzdové kotouče s vnitřním chlazením mají u Type S průměr 282 mm a u Type R 300 mm. Na zadní nápravě jsou obě verze vybaveny brzdovými kotouči o průměru 260 mm. Elektronický stabilizační systém, který Honda nazývá VSA (Vehicle Stability Assist) má za cíl pomoci řidiči při zachování kontroly nad vozidlem při průjezdu zatáčkami, při akceleraci a při náhlých manévrech. Sportovně založený řidič může v případě potřeby systém VSA deaktivovat.