Motor 2.0 Turbo 194 kW (264 k)

přeplňovaný čtyřválcový benzínový motor.

  • Objem motoru: 1998 cm3
  • Max. výkon: 194 KW při 5300 ot./min
  • Max. točivý moment: 353 Nm při 2500 – 5000 ot./min
  • Max rychlost: 229 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 5,7 s

Spotřeba paliva

  • Město: 13,0 l
  • Mimo město: 6,9 l
  • Kombinovaná: 9,9 l

První prototyp kupé s označením Opel Experimental GT se představil na frankfurtském autosalonu 1965 a následně i v Paříži, Ženevě, Turínu a New Yorku. Zájem veřejnosti předčil všechna očekávání a nejčastější otázkou bylo, kdy se vůz začne vyrábět. Před zahájením výroby však bylo nutné vyřešit několik problémů.

Prototyp využíval podvozkové skupiny sériového modelu Kadett, jehož sportovní úpravy slavily úspěchy například na rallye Monte Carlo a Tour d’Europe. K dosažení výhodného rozložení hmotnosti byl motor oproti sériovému Kadettu s předním pohonem posunut co nejvíce dozadu. Toto uspořádání bylo testováno na okruhu Nürburgring a jízdní vlastnosti potvrdily očekávání. Prototyp byl také „ofukován“ ve stuttgartském větrném tunelu a na základě těchto měření byl poněkud přepracován předek vozu i zadní část, která dostala typický „kachní“ tvar s ostrou hranou tvořící malý spoiler, trochu připomínající americký Chevrolet Corvette druhé generace.