







Sportovně založení řidiči u nové Hondy Accord ocení její větší agilitu. Níže položené těžiště, širší rozchod kol a zcela nové zavěšení předních kol se dvěma lichoběžníkovými rameny a zadní víceprvková náprava s variabilně nastavitelnými tlumiči spolu s větší torzní tuhostí karosérie zlepšují reakci vozu na pokyny řidiče. Ovládání je citlivější a jistější. Současně došlo k výraznému omezení naklánění karosérie.
Elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy je nyní součástí standardní výbavy všech modelů. Tento nový systém je vybaven výkonným bezkartáčovým motorem s nízkými setrvačnými hmotami a zajišťuje vynikající odezvu řízení při vyšších rychlostech a přispívá tak k pocitu stability a jistoty. S ohledem na dynamičtější nastavení podvozku nové Hondy Accord byl také použit strmější převod řízení.
Celou řadu prvků pasivní bezpečnosti doplňuje neobvykle široká řada systémů aktivní bezpečnosti, které přispívají k ještě větší jistotě jízdy. Stabilizační systém VSA je součástí standardní výbavy všech modelů. Jeho úkolem je pomoci řidiči zachovat kontrolu nad vozidlem při průjezdu zatáčkou, akceleraci a při náhlých manévrech. V těchto situacích systém podle potřeby přibrzdí kola na pravé nebo na levé straně vozu a podle potřeby upraví výkon motoru.
Nový Accord je dále vybaven inovativním systémem, který využívá schopností stabilizačního systému VSA a elektrického posilovače řízení. Tento systém nazývaný aktivní EPS sleduje výskyt nestability při jízdě na kluzké vozovce, při průjezdu zatáčkou či při brzdění a automaticky pomůže řidiči provést vhodnou korekci řízení pro optimální vyřešení krizové situace.
Tato pomoc probíhá formou lehkého natočení volantu v potřebném směru, avšak za řízení vozidla je vždy plně odpovědný řidič. Tento pomocný pohyb volantu však poskytuje řidiči dostatečný prostor pro to, aby intuitivně zareagoval a dokázal tak vlastními silami obnovit stabilitu či zkrátit brzdnou dráhu a zachoval si tak kontrolu nad vozidlem.
Pro výbavu Top Executive s motory 2.2 i-DTEC a 2.4 i-VTEC je k dispozici systém rozšířené podpory řízení (ADAS) tvořený souborem tří průlomových technologií, které zvyšují bezpečnost jízdy na novou úroveň. První z těchto technologií je Systém pro udržování jízdního pruhu (LKAS), který za pomoci kamery sleduje polohu vozidla v jízdním pruhu a v případě potřeby ji upraví lehkým zásahem do řízení, čímž se snižuje zatížení řidiče při jízdě na dálnici a současně se zvyšuje bezpečnost.
Adaptivní tempomat (ACC) využívá radaru pracujícího v pásmu milimetrových vln pro udržení stálé vzdálenosti od vozidla vpředu. Tím se zvyšuje komfort jízdy a snižuje se únava řidiče.
Třetím systémem ADAS je Systém pro zmírňování následků kolize (CMBS), který sleduje vzdálenost Hondy Accord od vozidla vpředu a rychlost přibližování obou vozidel. Systém dokáže řidiče upozornit na hrozící nebezpečí srážky a v případě, že je nehoda nevyhnutelná, pomáhá zmírnit její následky.
Více se o těchto technologiích dozvíte v sekci „Technologie“.
Tyto systémy doplňují prvky pasivní bezpečnosti Hondy Accord, které zahrnují předpínače předních bezpečnostních pásů včetně omezovačů tahu, dvoufázové čelní airbagy, boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro cestující vpředu i vzadu, či kotvy k systému ISOFIX a oka pro upevnění bezpečnostních popruhů dětských sedaček. Přední sedadla jsou vybavena aktivními opěrkami hlavy, které jsou aktivovány při zatlačení těla cestujícího do opěradla sedadla v případě nárazu zezadu. V této situaci speciální tuhá deska aktivuje táhla spojená s opěrkou hlavy, která se skloní směrem vpřed a pomůže podepřít hlavu cestujícího.