R8 jako první model Audi s motorem umístěným uprostřed kombinuje dlouholeté zkušenosti ingolstadtské automobilky z motoristického sportu s úchvatným designem a nejviší technologickou úrovní. Vysokootáčkový podélně umístěný osmiválec V8 FSI o výkonu 309 kW (420 k) pohání všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro a ve spojení s ultralehkou hliníkovou karoserií vystavěnou na prostorovém hliníkovém rámu Audi Space Frame (poměr 3,81 kg/k) je zárukou zcela výjimečné dynamiky. Výbava působí sportovně.

Se sportovním automobilem s uprostřed umístěným motorem – R8 – vstoupila značka Audi do náročného segmentu automobilového trhu – a ihned zde zaujala vedoucí pozici: s  kompetencemi Audi z motoristického sportu a výroby prémiových automobilů ztělesňuje R8 maximální jízdní dynamiku, zaujímá přední pozici v oblasti technologií a fascinujícího designu.

R8 sedí na silnici široce a silně. Jeho potenciál naznačují velké proporce, zdůrazněné podběhy kol nebo objemné otvory přívodu vzduchu. Je to Audi, jaké dosud neexistovalo – s jasnými proporcemi auta s uprostřed umístěným motorem. Vyznačuje se dopředu posunutou kabinou a jasně odděleným prostorem motoru vzadu. Pro boční vzhled R8 jsou charakteristické „sideblade“, které kromě své funkce vedení vzduchu opticky zdůrazňují polohu motoru.

Kompletní surová karoserie R8 váží pouhých 210 kilogramů a vyznačuje se v takzvané lehké konstrukci absolutně nejlepší hodnotou mezi konkurenčními sportovními vozy. Konstrukce je tvořena z protlačovaných profilů, prvků z hliníkového plechu a vysoce komplexních litých uzlů, dohromady je složena z 99 metrů svarů, 782 zarážecích nýtů a 308 samořezných šroubů.