Motor 4,0 V8 disponuje výkonem 309 kW (420 k) a točivým momentem 400 Nm. Na druhou stranu BMW bude disponovat maximem točivého momentu při 3 900 ot./min, ovšem celých 85 procent točivého momentu nabídne až do 6 500 ot./min a více než 340 Nm nabídne již při 2 000 ot./min. Omezovač otáček je nastaven na 8 300 ot./min.

Osmiválec v BMW M3 patří k nejlehčím osmiválcům na světě a je dokonce lehčí, než šestiválec v minulé generaci. O to se postaraly slitiny hliníku. Motor váží pouhých 202 kg, což je o 15 kg méně než, motor 3,2 R6 minulé generace.

V bodech:

  • Zdvihový objem: 3.999 cm3
  • Počet válců/ventilů: 8/4
  • Zdvih/vrtání: 75,2/92,0 mm
  • Max. výkon: 309KW (420k) při 8300 ot./min
  • Max. točivý moment: 400Nm při 3.900 ot./min
  • Maximální rychlost: 250 km/h
  • Zrychlení 0 – 100 km/h: 4,9 s

Spotřeba paliva:

  • Město: 17,9 l
  • Mimo město: 9,2 l
  • Kombinovaná spotřeba: 12,4 l

Výkony a parametry motoru jsme rozebírali  a nyní se k nim vracet nebudeme. BMW však nyní doplnilo jízdní výkony: akcelerace 0-100 km/h bude nové M3 trvat 4,8 s, nejvyšší rychlost bude tradičně omezena na 250 km/h. Díky využití chytrých spořících technologií přitom auto dosahuje kombinované spotřeby 12,4 l/100 km.

Pro majitele M3 bude novinkou tlačítko „MDrive“, známé z novějších modelů divize Motorsport. Řidič může jeho prostřednictvím snadno vyvolat oblíbené nastavení řídicí jednotky motoru, diferenciálu, stabilizačního systému a proměnného posilovače řízení Servotronic. Pokud se s obsluhou pokročilých funkcí mobilního telefonu obracíte zásadně na své zaměstnance, nová M3 nejspíš nebude auto pro vás.