Vůz Audi RS 6 ukáže celou svou suverenitu, jakmile uvedete do chodu motor. Jeho agregát má premiéru: jako první vozidlo na světě má silný benzinový motor V 10 biturbo se zdvihovým objemem 5,0 litru a přímým vstřikováním paliva FSI®. Pod jeho kapotou se skrývá 580 koní (426 kW).

Desetiválec produkuje ohromující točivý moment, který dosahuje až 650 Nm při 1500 až 6250 ot./min. Zrychlení z 0-100 km/h: za pouhých 4,6 sekundy – a za 14,9 sekundy na 200 km/h.

Motor pracuje s technologií FSI®, která byla vyvinuta pro závodní vozy. FSI® se stará o vysoce efektivní využití paliva. FSI® využije z každé kapky benzinu ještě více síly než kdykoli předtím. Kombinovaná 14,0 l/100 km.

K pohonu vrcholné verze RS6 byl nakonec vybrán pětilitrový desetiválec z modelu Gallardo, který už v základní verzi poskytuje výtečných 520 koní, to ale nemohlo na konkurenci stačit. Instalace dvou turbodmychadel se ukázala vhodným řešením a výsledný výkon 580 koní je na míle vzdálen od soupeřů.

Motor je vybaven systémem přímého vstřikování benzinu do válců FSI, pracuje s maximálním tlakem 120 bar a neobvykle vysokým kompresním poměrem 10,5:1. Aby nemohlo dojít k nasátí vzduchu olejovým čerpadlem, je agregát vybaven systémem mazání se suchou skříní, která umožňuje zvládat konstantní přetížení až 1,2 G. Obří krouticí moment 650Nm, který je k dispozici od 1 500 do 6 250 otáček, roztáčí všechna čtyři kola skrze automatickou šestistupňovou převodovku Tiptronic.