Zde vás blíže seznámíme s motory, které jsou aktuálně dostupné v modelu Peugeot 407. Zdrojem tohoto textu jsou zejména materiály společnosti Peugeot ČR.

V nabídce Peugeot najdeme jak benzínové tak dieselové motory. Většina motorů disponuje čtyřmi ventily na jeden válec. V základní výbavě vozu Peugeot je ESP, nebo-li dynamické řízení stability vozu.

Benzínové motory Peugeot

Motor 1.8 l 16V – EW7 J4

Zdvihový objem 1 749 cm3 (vrtání 82,7 mm, zdvih 81,4 mm) dává maximální výkon 85 kW při 5500 1/min a točivý moment 160 Nm při 4 000 1/min. Tento motor byl navržený z koncepce motoru 2.0 l EW, kde došlo k drobným změnám.

V bodech

  • Zdvihový objem: 1 749 cm3, 4 válce
  • Převodovka: manuál 5-ti rychlostní
  • Výkon: 125k při 6000 ot./min.
  • Točivý moment: 163 Nm při 4500 ot./min.
  • Zrychlení 0-100 km/h: 11,3 s
  • Max. rychlost: 203 km/h

Spotřeba paliva

  • Město: 10,5 l
  • Kombinovaná: 7,7 l
  • Mimo město: 6,0 l

Motor 2.0 l 16V – EW10 J4

Čtyřválec o objemu 1 997 cm3 (vrtání 85 mm, zdvih 88 mm) dosahuje výkonu 100 kW při 6 000 1/min. Řídicí elektronika je tvořena systémem sekvenčního vstřikování Magneti Marelli 48 P a zdvojeného statického zapalování Sagem BBC 2.2.

V bodech

  • Zdvihový objem: 1 997 cm3, 4 válce
  • Převodovka: manuál 5-ti rychlostní
  • Výkon: 140k při 6000 ot./min.
  • Točivý moment: 200 Nm při 4000 ot./min.
  • Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
  • Max. rychlost: 213 km/h

Spotřeba paliva

  • Město: 11,0 l
  • Kombinovaná: 8,1 l
  • Mimo město: 6,4 l

Motor 2.2 l 16V – EW12 J4

Motor s objemem 2 230 cm3 (vrtání 86 mm, 96 mm) s výkonem 116 kW při 5 650 1/min. Pro dosažení velkého točivého momentu v nízkých otáčkách, je vačkový hřídel sacích ventilů se systémem proměnného časování (on/off, VTC), který se posunuje o 20° vzhledem ke klikovému hřídeli. Díky tomu motor pěkně táhne již od nízkých otáček bez nutnosti řazení.

V bodech

  • Zdvihový objem: 2 230 cm3, 4 válce
  • Převodovka: manuál 6-ti rychlostní
  • Výkon: 163k při 6000 ot./min.
  • Točivý moment: 220 Nm při 4150 ot./min.
  • Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 s
  • Max. rychlost: 222 km/h

Spotřeba paliva

  • Město: 12,9 l
  • Kombinovaná: 9,0 l
  • Mimo město: 6,8 l

Motor 3.0 l – ES9A

Špička nabídky vozů Peugeot 407 je tvořena benzínovým tří-litrem (objem 2 946 cm3, vrtání 87 mm, 82,6 mm), který dosahuje maximálního výkonu 155 kW při 6 000 1/min. Motor vychází z modelu ES9 J4S, který se používal v modelech 406 a 607 – oproti starším modelům ovšem navyšuje výkon + 3 kW a točivý moment + 5 Nm. Lepších charakteristik motoru bylo dosaženo upraveným výfukovým potrubím a použitím systému průběžného proměnného časování rozvodu (VVT) vačkových hřídelů sacích ventilů.

Tento motor je spojen s automatickou převodovkou AM6.

V bodech

  • Zdvihový objem: 2 946 cm3, 6 válců
  • Převodovka: automatická 6-ti rychlostní
  • Výkon: 216k při 6000 ot./min.
  • Točivý moment: 290 Nm při 3750 ot./min.
  • Zrychlení 0-100 km/h: 8,4 s
  • Max. rychlost: 235 km/h

Spotřeba paliva

  • Město: 14,5 l
  • Kombinovaná: 9,8 l
  • Mimo město: 7,0 l

Dieselové motory Peugeot

Vozy Peugeot 407 nabízejí dieselové motory o objemu 1.6 l nebo 2.0 l. Tento motor je založen na přímém vysokotlakém vstřikování paliva, Common Rail. Motor je samozřejmě vybaven moderním filtrem pevných částic FAP druhé generace. Oba dieselové agregáty splňují emisní normy EURO3.

Motor 1.6 l HDI – DV6 TED4

Tento čtyřválec o objemu 1 560 cm3 (vrtání 75 mm, zdvih 88,6m). Systém přímého vstřikování paliva Common Rail umožňuje snížit spotřebu paliva i emisí. Motor je vybaven turbokompresorem a dosahuje maximálního výkonu 80 kW při 4 000 / 1min a točivého momentu 240 Nm při 1 750 1/min.

V bodech

  • Zdvihový objem: 1 560 cm3, 4 válce
  • Převodovka: manuál 5-ti rychlostní
  • Výkon: 110k při 4000 ot./min.
  • Točivý moment: 240 Nm při 1750 ot./min.
  • Zrychlení 0-100 km/h: 11,7 s
  • Max. rychlost: 192 km/h

Spotřeba paliva

  • Město: 7,0 l
  • Kombinovaná: 5,5 l
  • Mimo město: 4,6 l

Motor 2.0 l HDI – DW10 BTED4

Motor o objemu 1 997 cm3 (vrtání 85 mm, zdvih 88 mm) s turbodmychadlem dosahuje maximálního výkonu 100 kW při 4 000 1/min a točivého momentu 320 Nm při 2 000 1/min.

V bodech

  • Zdvihový objem: 1 997 cm3, 4 válce
  • Převodovka: manuál 6-ti rychlostní
  • Výkon: 136k při 4000 ot./min.
  • Točivý moment: 320 Nm při 2000 ot./min.
  • Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
  • Max. rychlost: 208 km/h

Spotřeba paliva

  • Město: 7,7 l
  • Kombinovaná: 5,9 l
  • Mimo město: 4,9 l

Motor 2.2 HDI 16V FAP

Tento nový dieselový motor je vybaven dvěmi turby, díky kterým dosahuje výborného výkonu 125 k (170 koní) a točivého momentu 370 Nm při 1 500 otáčkách.

V bodech

  • Zdvihový objem: 2 179 cm3, 4 válce
  • Převodovka: manuál 6-ti rychlostní
  • Výkon: 170k při 4000 ot./min.
  • Točivý moment: 370 Nm při 1500 ot./min.
  • Zrychlení 0-100 km/h: neuvedeno
  • Max. rychlost: neuvedeno

Spotřeba paliva

  • Město: 8,1 l
  • Kombinovaná: 6,1 l
  • Mimo město: 5,0 l

Motor 2.7 V6 HDI

Nabídka dieselových motorů pro vozy Peugeot 407 je zakončena 2.7 litrovým motorem, který dosahuje špičkového točívého momentu, až 440 Nm při 1 900 ot./min.

V bodech

  • Zdvihový objem: 2 720 cm3, 6 válců
  • Převodovka: automatická 6-ti rychlostní
  • Výkon: 204k při 4000 ot./min.
  • Točivý moment: 440 Nm při 1900 ot./min.
  • Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s
  • Max. rychlost: 230 km/h

Spotřeba paliva

  • Město: 11,7 l
  • Kombinovaná: 8,4 l
  • Mimo město: 6,5 l