







Zde vás blíže seznámíme s motory, které jsou aktuálně dostupné v modelu Peugeot 407. Zdrojem tohoto textu jsou zejména materiály společnosti Peugeot ČR.
V nabídce Peugeot najdeme jak benzínové tak dieselové motory. Většina motorů disponuje čtyřmi ventily na jeden válec. V základní výbavě vozu Peugeot je ESP, nebo-li dynamické řízení stability vozu.
Zdvihový objem 1 749 cm3 (vrtání 82,7 mm, zdvih 81,4 mm) dává maximální výkon 85 kW při 5500 1/min a točivý moment 160 Nm při 4 000 1/min. Tento motor byl navržený z koncepce motoru 2.0 l EW, kde došlo k drobným změnám.
Čtyřválec o objemu 1 997 cm3 (vrtání 85 mm, zdvih 88 mm) dosahuje výkonu 100 kW při 6 000 1/min. Řídicí elektronika je tvořena systémem sekvenčního vstřikování Magneti Marelli 48 P a zdvojeného statického zapalování Sagem BBC 2.2.
Motor s objemem 2 230 cm3 (vrtání 86 mm, 96 mm) s výkonem 116 kW při 5 650 1/min. Pro dosažení velkého točivého momentu v nízkých otáčkách, je vačkový hřídel sacích ventilů se systémem proměnného časování (on/off, VTC), který se posunuje o 20° vzhledem ke klikovému hřídeli. Díky tomu motor pěkně táhne již od nízkých otáček bez nutnosti řazení.
Špička nabídky vozů Peugeot 407 je tvořena benzínovým tří-litrem (objem 2 946 cm3, vrtání 87 mm, 82,6 mm), který dosahuje maximálního výkonu 155 kW při 6 000 1/min. Motor vychází z modelu ES9 J4S, který se používal v modelech 406 a 607 – oproti starším modelům ovšem navyšuje výkon + 3 kW a točivý moment + 5 Nm. Lepších charakteristik motoru bylo dosaženo upraveným výfukovým potrubím a použitím systému průběžného proměnného časování rozvodu (VVT) vačkových hřídelů sacích ventilů.
Tento motor je spojen s automatickou převodovkou AM6.
Vozy Peugeot 407 nabízejí dieselové motory o objemu 1.6 l nebo 2.0 l. Tento motor je založen na přímém vysokotlakém vstřikování paliva, Common Rail. Motor je samozřejmě vybaven moderním filtrem pevných částic FAP druhé generace. Oba dieselové agregáty splňují emisní normy EURO3.
Tento čtyřválec o objemu 1 560 cm3 (vrtání 75 mm, zdvih 88,6m). Systém přímého vstřikování paliva Common Rail umožňuje snížit spotřebu paliva i emisí. Motor je vybaven turbokompresorem a dosahuje maximálního výkonu 80 kW při 4 000 / 1min a točivého momentu 240 Nm při 1 750 1/min.
Motor o objemu 1 997 cm3 (vrtání 85 mm, zdvih 88 mm) s turbodmychadlem dosahuje maximálního výkonu 100 kW při 4 000 1/min a točivého momentu 320 Nm při 2 000 1/min.
Tento nový dieselový motor je vybaven dvěmi turby, díky kterým dosahuje výborného výkonu 125 k (170 koní) a točivého momentu 370 Nm při 1 500 otáčkách.
Nabídka dieselových motorů pro vozy Peugeot 407 je zakončena 2.7 litrovým motorem, který dosahuje špičkového točívého momentu, až 440 Nm při 1 900 ot./min.