







zážehový řadový čtyřválec DOHC s vícebodovým vstřikováním
Spotřeba paliva
zážehový řadový čtyřválec DOHC s vícebodovým vstřikováním
Spotřeba paliva
zážehový šestiválec V6 DOHC s vícebodovým vstřikováním
Spotřeba paliva
Vznětový řadový čtyřválec SOHC 16V se systémem common rail
Spotřeba paliva
Auto nabídne několik novinek. Tou první je instalace zážehového čtyřválce s přeplňováním, který nahradí šestiválec. Výkon 204 kW při dvou litrech tak nabízí zajímavý měrný výkon 102 kW na jeden litr. Přitom by měla být měrná spotřeba na dálnici jen 6,9 l na 100 km. Jak to bude se spotřebou v reálném evropském cyklu (uváděná spotřeba je podle americké normy EPA), to zatím nevíme.
V předchozím článku jsme představili motor o objemu 2,4 litru. Ten je základem i k hybridnímu vozu. Je však dost upraven. Například byla jeho elektronika změněna tak, aby motor pracoval v takzvaném Atkinsonově cyklu. Ten zvyšuje účinnost motoru a přitom snižuje emise, protože lépe využívá teplo pro spalování směsi. Výkon motoru je 124 kW. K němu je pak přidán elektromotor o výkonu 30 kW. Teprve až pak je automatická šestistupňová převodovka.