V nabídce nové řady Peugeot 308 je na výběr ze 4 benzínových a 3 dieselových motorů. Náskok motorů HDI oproti klasickým TDI nabírá větších rozměrů – zejména v kultivovanosti motoru, turboefekt u motoru HDI je výrazně jemnější a motor se nezalekne ani vyšších otáček. Největším lákadlem je motor 1.6 HDI FAP (Filtr Pevných Částic), který dosahuje výkonu 110 koní.

Přehled možných motorů pro nový Peugeot 308 a 308 SW

Benzínové Dieselové
1.4 16V VTi 1.6 16V VTi 1.6 16V THP 1.6 16V THP 1.6 HDI 1.6 HDI FAP 2.0 HDI FAP
Objem motoru 1397 1598 1598 1598 1560 1560 1997
Max. výkon kW 70 88 110 158 66 80 100
koní 95 120 150 175 90 110 136
Max. točivý moment Nm 136 160 240 250 215 250 330
rpm 4000 4250 1400 1600 1750 1750 2000
Max. rychlost 178 188 209 215 174 185 201
Zrychlení 0-100km/h 13,4 12,0 9,6 9,0 14,0 12,5 11,1
Spotřeba l/100km
Město 9,3 9,8 10,6 10,9 6,2 6,8 7,6
Mimo město 5,3 5,6 5,8 6,0 4,2 4,4 4,9
Kombinovaná 6,7 7,1 7,5 7,8 4,9 5,3 5,9

Nově se v nabídce rovněž objevuje sportovnější motor s označením THP. Tyto agregáty byly vyvinuty ve spolupráci s B?W a nabízejí výkon 150 a 175 koní v 1.6 motoru.

Zákazník potom může volit u jednotlivých motorů mezi 6-ti stupňovou automatickou, nebo 5-ti stupňovou manuální převodovkou

Čtyřválec o objemu 1397 cm3 a s výkonem 98k je vybaven systémem proměnného průběžného časování sacích a výfukových ventilů Vti, který umožňuje zvýšit výkon a točivý moment motoru a současně snížit spotřebu paliva. Motor splňuje emisní normu Euro 5.