







Nový Accord je dále vybaven inovativním systémem, který využívá schopností stabilizačního systému VSA a elektrického posilovače řízení. Tento systém nazývaný aktivní EPS sleduje výskyt nestability při jízdě na kluzké vozovce, při průjezdu zatáčkou či při brzdění a automaticky pomůže řidiči provést vhodnou korekci řízení pro optimální řešení krizové situace.
Tato pomoc probíhá formou lehkého natočení volantu v potřebném směru, avšak za řízení vozidla je vždy plně odpovědný řidič. Tento pomocný pohyb volantu však poskytuje řidiči dostatečný prostor pro to, aby intuitivně zareagoval a dokázal tak vlastními silami obnovit stabilitu či zkrátit brzdnou dráhu a zachoval si tak kontrolu nad vozidlem.
Ve výbavě Top Executive s motory 2.2 i-DTEC a 2.4 i-VTEC je k dispozici systém rozšířené podpory řízení (ADAS) tvořený souborem tří průlomových technologií, které povyšují bezpečnost jízdy na novou úroveň. První z těchto technologií je Systém pro udržování jízdního pruhu (LKAS), který za pomoci kamery sleduje polohu vozidla v jízdním pruhu a v případě potřeby ji upraví lehkým zásahem do řízení, čímž se snižuje zatížení řidiče při jízdě na dálnici a současně se zvyšuje bezpečnost.
Adaptivní tempomat (ACC) využívá radaru pracujícího v pásmu milimetrových vln pro udržení stálé vzdálenosti od vozidla vpředu. Tím se zvyšuje komfort jízdy a snižuje se únava řidiče. Systém pro zmírňování následků kolize (CMBS) sleduje vzdálenost Hondy Accord od vozidla vpředu a rychlost přibližování obou vozidel. Systém dokáže řidiče upozornit na hrozící nebezpečí srážky a v případě, že je nehoda nevyhnutelná, pomáhá zmírnit její následky.
Více se o těchto technologiích dozvíte v sekci „Technologie“.
Tyto systémy doplňují pasivní bezpečnostní prvky Hondy Accord, které zahrnují předpínače předních bezpečnostních pásů včetně omezovačů tahu, přední airbagy, boční airbagy řidiče a spolujezdce, okenní airbagy pro cestující vpředu i vzadu, či kotvy systému ISOFIX a oka pro upevnění bezpečnostních popruhů dětských sedaček u všech modelů. Přední sedadla jsou vybavena aktivními opěrkami hlavy, které jsou aktivovány při zatlačení těla cestujícího do opěradla sedadla v případě nárazu zezadu. V této situaci speciální tuhá deska aktivuje táhla spojená s opěrkou hlavy, která se vysune směrem vpřed a pomůže zachytit hlavu cestujícího.
Konstrukce karosérie využívající technologie nárazové kompatibility (ACE), která je postupně zaváděna do všech modelů značky Honda, přináší výrazně vyšší ochranu cestujících v celé řadě reálných nehod.
Prostorový hlavní rám v přídi byl zkonstruován tak, aby zabraňoval deformacím kabiny díky rozložení sil vznikajících při nehodě do několika směrů vedoucích mimo prostor pro cestující. To je mimořádně důležité v případech, kdy dojde k čelní kolizi vozidel o různé výšce, hmotnosti nebo konstrukci karosérie.
Pro dosažení špičkové úrovně ochrany v případě bočního nárazu konstruktéři společnosti Honda posílili boční profil rámu a zvolili odlišné druhy materiálů, které zajišťují požadovanou úroveň tuhosti a pevnosti kritických částí, aniž by zbytečně zvyšovaly hmotnost celé konstrukce.
Nový Accord rovněž zahrnuje celou řadu bezpečnostních prvků určených k ochraně chodců, které jsou známé z ostatních modelů Honda – včetně čepů stěračů, které se při nárazu odlomí, úchytů blatníků a kapoty pohlcující energii, či dostatečné vzdálenosti mezi motorem a kapotou, který poskytuje dostatek prostoru pro deformace.